Šī lapa tev spēj iespraust tikai 3 veida cepumus:
1. To, ka tu nospiedi pogu "Sapratu";
2. Tavu info, lai katru reizi komentārā nav pa jaunam jāraksta (palama,
e-pasts, web). Būs pieejams tikai tev;
3. Sesijas id, ja tu esi lapas administrators un spēsi ielogoties.
Nedaudz pabraukājis nu varu nedaudz arī uzrakstīt par nelieliem amatiervelobraukšanas pamatprincipiem, ko jāievēro, braukājot pa pilsētu:
1) tu esi tāds pats satiksmes dalībnieks kā visi pārējie - nekautrējies braukt pa ceļa braucamo daļu, bet ieteicams to darīt pa maliņu un ievērot ceļu satiksmes drošības noteikumus (rādīt pagriezienus, ievērot sarkano gaismu luksoforā utt);
2) Jāuzmanās, braucot lietainā laikā, jo tad sūdīgi var redzēt mašīnas un ir slidenāks. Kā ari - tieši par braukšanu pa bruģi - tas ir nenormāli slidens - šodien gandrīz uz mutes parāvu;
3) lietainā vai mitra ceļa gadījumā nebremzēt strauji, it sevišķi, braucot pa bruģi, jo kā jau teicu, tas ir pārāk slidens. Tātad - pirms krustojuma laicīgi lēnītēm jāsabremzējas;
4) vakarā un naktī var braukt mierīgi pa ietvi, jo tad ir pārāk maz cilvēku, kas var tevi traucēt;
5) braucot pa ceļa maliņu, nebraukt pārāk tuvu apmelei, jo tad var ar pedāli uzmīt tai virsū un tevi izmetīs ar velli uz ceļa vidus, tad tieši tajā brīdī pa to joslu brauks smagā mašīna un samals tevi putekļos tā, ka pat miesīga māte nepazīs;
6) jāizvairās braukt bez aizmugurējām bremzēm, ja esi dzēris/usi, jo tad var nokrist. Un ja vēl ir mitrs laiks, tad nu pavisam;
7) Jāizvairās braukt dzērumā, kad ir izdzerts vairāk kā 6 kausi alus vai vairāk kā 300-400 gr stiprā, jo tad var nokrist un sasisties...
P.S. neaizmirstiet, ka menti riteņbraucējus arī ievēro :)
Koko, izskatās,ka Tev nebija ko darīt pie PC ..... :)
Nja - kur tas laiks, kad gradudulēju autoskolu - domā es atceros? :))
Autoskolā māca, ka braucot uz bruģa slīd labāk nekā uz ledus. Ir par ko padomāt.
kaa t.i. nospers? kam tad metaala kjeede paredzeeta? piesleegt vajg.
a lampinju gan vajag steidzami salabot un uzlikt atpakalj. kaa reiz vakar braucu no siguldas uz riigu naktii...
Nēsmu vēl tā īsti pa Rīgu močījis, jo nav vellis atvesc uz Rīgu, diez vai arī vedīšu...
njā... ja es strādājot, šo visu (koko rakstiito)ievērotu mani laikam no darba izmastu (velokurjers.lv) :) bet ņemot vērā, ka kustos pārsvarā no mājām uz darbu ....
par tiem poličiem; mani ir apstādinājuši vairākas reizes, kurās lielāko-ties pārbaudīja VISU un tomēr VISI aizmirsa tiesības paprasīt. tā arī joprojām braukāju, NEVIENu sodu nesamaksājis (nav vienkārši), ko nevar teikt par dažiem draugiem :)
tas tā īsumā...
cu: redzu, ka tev ar ir pieredz ar Maximu. Man 2 ričukus nospēra pie Slokas ielas Maximas. Man gan paveicās - zagļus notvēra un naudu dabūju atpakaļ!
Par ātrumu pārslēgšanu piekrītu - reizi sanāca no Pa barona ielu no jau paša sākuma pie luksafora satikties ar jaguāru! Svētdienas diena bija un ielas tukšas. So - līdz LU stadionam mēs tikām vienlīdz ātri :)
* Dienā arī daudz drošāk ir braukt pa ietvēm. Cilvēki smuki pamūk malā. Sadursmes gadījumā sekas vieglākas, kā uztriecoties mašīnai.
* Papildus uzmanība jāpievērš grūtniecēm, invalīdiem, veciem cilvēkiem, maziem bēreļiem utt. Ja tos sabrauc, sanāk daudz nepatīkamāk, kā, ja nogāž no kājām kādu druknu tēvaini, kuram no tā ne silts ne auksts.
* Krustojumos liekoties pāri pie zaļā beigām, dzeltenā sākuma, jāuzmanās. Nelietīgie kājāmgājēji jau sāk iet pie dzeltenā un var izčāpot tieši priekšā.
* Lietainā laikā labāk nebraukt - nošķiež pakaļu, muguru un citus satiksmes dalībniekus.
* Divreiz garāks ceļš atmaksājas, ja pa to var pabraukt trīsreiz ātrāk. Tādus parasti var atrast - vienmēr ir ielas un ielu posmi, kas regulāri ir tukšāki, kur labāka pārredzamība, labāks asfalts utt.
* Braucot pa pilsētu, trenējies ātri, bez domāšanas pārslēgt ātrumus. No viena luksofora līdz otram parasti paspēju ar 4-5 pārslēgšanām tikt līdz pat 3-7, un tas parasti izdodas straujāk kā blakusstāvošajām mašīnām.
* Neatstāj riteni pie Maximas salu tilta pārdaugavas pusē - nospers :(
8) braucot ar riteni nedomā ka esi līdzvērtīgs satiksmes dalībnieks ( ja gribi dzīvot ), autobraucēji tevi nerespektēs.
Ķiveri arī velc? Kā nekā noteikumi... Un citreiz ir tādi autobaucēji, kas vispār nerespektē velosipēdistus!
Viens no svarīgākajiem likumiem, kas jāievēro braucot tumsā - jālieto mirgojošais signāls aizmugurē, jo tikai tas palīdz autovadītājiem tevi pamanīt.
Zinu no savas pieredzes, jo kādreiz pats biju aktīvs riteņbraucējs, bet tagad, jau vairāk nekā 1/2 gadu, savas dienas vadu pie auto stūīres...
No sevis varu piebilst, ka slapjā laikā ievērojami samazinās bremzēšanas kvalitāte, respektīvi, samazinās berze starp kalotku un disku (tas, protams, neattiecas uz diskbreikiem). Tāpat arī būtu vēlams uzmest kaut vai aizmugurējo dubļusargu (vēlams gan abus), jo savādāk visa mugura būs slapja vai dubļaina. Arī pedāļi paliek slideni, so jāuzmanās, ka aktīvi minoties, stāvot kājās, nenoslīd kāja etc etc, vispār slapjā laikā diez kas vis nav :D
* Visi lauki (izņemot tavu lapu) aizpildāmi obligāti!
E-pasts publiski netiks parādīts.
Zinot vairākumu, komentāros tagi netiek atrādīti kā tagi. Linki
automātiski pārveidosies par spiežamiem (cerams).
Bloga īpašnieks patur tiesības ļaunus komentārus dzēst vai pārveidot
cilvēkiem patīkamākā formā, bet tajā pašā laikā neatbild par komentāru
saturu.