Riteņbraukšana ziemā

Jānis Rubļevskis (koko) // 2007. gada 13. novembrī, 10:55 // #Dzīve // 14 komentāri 

Beidzot sagaidīju sniegu un salu. Šorīt nolēmu, ka ir īstais brīdis pārbaudīt vai ir jēga braukt ar velosipēdu tīri laika dēļ un cik stipri sasals "mantas".

Secinājumi ir daudz un dažādi, bet nozīmīgākie no tiem:
1) Inflācija laikam ir diezgan liela - es neesmu vienīgais riteņbraucējs - tādu patiesībā vēl ir ļoti daudz;
2) Valdības politika mest uz zemes sāļainu zemi galīgi sūkā, jo pa sniegu/ledu braukt ir daudz patīkamāk kā pa dubļiem pie tam ceļu malās sakrājas netīras dubļu un ledus čupas;
3) Braukšanas ātrums pa trotuāru samazinās aptuveni par 1/4 daļu (ātrākais, uz cik šodien braucu, bija 25km/h);
4) Bremzēšanas ceļš palielinās aptuveni 3 reizes (jāmet klāt arī ātruma koeficients);
5) "Mest pa mēmo" nav jēgas - jābremzē lēnām un pakāpeniski, pie tam priekšējās bremzes mest uz mēmo neiesaku, ja vien nav jau sākusies sānslīde;
6) Braukšanas ceļš pa trotuāru pagarinās, pa ceļu - samazinās. Konkrētajā brīdī pa ceļu tikai pa Brīvības ielu posmā no VEF tilta līdz Cēsu ielai;
7) Nenormāli jāuzmanās no sānceļiem, jo nobremzēt ir grūti, ja kāds izskrien laukā vai griež iekšā (šodien gadījās bremzēt 2 reizes ar bremzēšanas ceļu ~4-6 metri).
8) Bremzēšana ir totāls kaifs, jo aizet šķērsām un tad var normāli izbaudīt savas līdzsvara spējas;
9) vajag labus cimdus, jo salst rokas
;
10) Pagrieziena trajektorija palielinās, citādi var aiziet šķērsām priekšējā riepa un tad jau "asfalts būs tavs draugs"
11) reizēm cilvēki domā, ka esi traks, ja tādā laikā brauc, taču man ir arguments - ziemā distanču slēpošanā tieši pa tādiem pašiem aukstumiem braucam. Arī tagad, protams, līdz atbraukšanai uz darbu, bārda ir balta, bet nosalt gan nenosalstu.

Nu un kopējā statistika: ceļš uz darbu tagad pagarinājies tikai par 5 minūtēm (agrāk: 19min, tagad: 24min), kas liecina par to, ka joprojām spēju apsteigt trolejbusu aptuveni par 5-40 minūtēm (atkarībā no sastrēguma). Kritienu pagaidām nav un slīd stipri mazāk nekā sievietēm, kas staigā ar augstpapēžu zābakiem.

Pirmā diena šogad pa sniegu ar velo un nav nemaz tik slikti. Īstenībā patīk ;)

Komentāri

vai tu TO dari ar ziemas riepām vai bez?

Par piekto punktu. Mest pa mēmo nekad nav optimālākais. Tāpēc jau vāģiem arī pastāv tāda lieta kā ABS.

Vispār šorīt arī braucu uz darbu ar riteni un sapratu, ka būs grūti. Esmu pieradis bremzēt gan ar priekšējām, gan ar aizmugurējām vienlaicīgi. Slidenā laikā tas varētu nozīmē draudzēšanos ar asfaltu. :)

Nu būtībā nesaņēmos atrast laiku un aiziet iegādāties normālas ziemenes, bet man ir riepas ar normālu protektoru.

Gan jau saņemšos šipenes iepirkt

Vo, pareizi, ziemenes.

Es arī šorīt nodomāju, ka nu būs ekšns. Bija OK, vienā nelielā posmā trotuārs pat bija apledojis... pret kalnu. :) Cimdi man 2 - apakšā velopirksteņi, pāri - dūraiņi. Nokļūšanas laiks īpaši nav mainījies, joprojām apsteidzu autobusu par kādām 10, trolejbusu - par 25 minūtēm.

Vienīgi seja un ausis baigi salst. Pretvējš tomēr.

Ā, moš tu zini - velo nav kaut kāda grādu "apakšējā robeža", zem kuras labāk no mājas ārā nevilkt, citādi eļļa sasals turpat uz ķēdes un riepas salūzīs?

Man apmēram tāpat :)

Nu eļļu vari nopirkt jaudīgāku, ja baidies :D Sejai var nopirkt masku (visi domās, ka bandīts apkārt braukā)... Un, neliels ekšins bija tagad vakarā, visur ledus nokusis un jau nokaltis, bet uz VEF tilta ledus kā spogulis. Uz augšu mierīgi uzbraukt, uz leju gan tā pabailīgāk, bet viss ir izdarīts :D

gluži manas domas:)) jautri paārdīties ziemā ar veļiku..

Praktiski ši pagaidām ir pirmā ziema, kurā vēl neesmu braucis, bet no iepriekšējo gadu pieredzes, JA krīti mašīnas priekšā, labāk palaist velo vaļā nekā nosisties :|

Un ka kas, tad ziemā drošāk braukt pa trotuāru, zaudētais aptuvenais laiks tikai ~5min

PS izbijis velokurjers :)

Pats par sevi, ka velo jālaiž vaļā ;)

Un braucu es arī pa trotuāru.

es šogad uz darbu tikai ar vello braucu... īstenībā baigais kaifs...

bet laikam tomēr būs jāiegādājas riepas ar radzēm...uz ledus tā i kā i

Trakie! :)

Bet gribēju mazuliet iebilst par tiem augstpapēžu zābakiem. Tā nu gluži nav, jo dažam labam zābakam papēži tādi kā naglas, tā kā tie iecērtas ledū un, cik dzirdēts, esot pat drošāk. Nu, tā kā ar dzelkšņiem [dzelkšņi taču bija alpīnistiem? :D].

Nju es šogad braucu ar ričuku katru dienu uz darbu un pagājšgad arī :) Ja ir ledus un ir kaut kur jāapstājas, tad paliek neomolīgi, kad kāju pieliekot pie zemes, ši paslīd, bet ar ričuku braucot diezgan normāla saķere, ja bik nolaiž gaisu un pat labāk nekā slidināties ar kājām :D Galvenais ir braukt prātīgi un laikus paredzēt apkārtējo uzvedību un aizdomīgās vietās nomest apgriezienus. Riktīgs kaifs ir arī tad, ja strauji uzmin, kad esi uz ledus - aizmugurējais rats riktīgi nospolē, bet brīžiem ir labāk uzsākt mierīgāk. Šajā sezonā žāvos tikai divas reizes. Pirmā reize bija novembra beigu žļurā, tad es ričukam salocīju metāla pedāli :D Otrajā reizē neierakstījos vienā līkumā, jo sanesa, bet neizdevās noturēties :( Ja izdodas noturēties kad sanes un nesanāk pat kāju likt pie zemes atbalstam, tad ir kaifs :D

tas tik priecē (rock) keep rock

Viagra, four for http://cialisgsl.com/ , and one for Levitra, said spokeswoman Susan Cruzan.

Paud savu subjektīvo viedokli:

Visi lauki (izņemot interneta vietni) aizpildāmi obligāti!
E-pasts publiski netiks parādīts.
Zinot vairākumu, komentāros tagi netiek atrādīti kā tagi. Linki automātiski pārveidosies par spiežamiem (cerams).
Bloga īpašnieks patur tiesības ļaunus komentārus dzēst vai pārveidot cilvēkiem patīkamākā formā, bet tajā pašā laikā neatbild par komentāru saturu.