Mailchimp UX Team - The UX Reader Jānis Rubļevskis (koko) / 03.03.2015. 10:37 / #Grāmatas / 2 komentāri

The UX Reader

Tā kā UX Riga ir beidzies un, cik esmu dzirdējis, tad atsauksmes (vismaz manu paziņu vidū) ir ne visai pozitīvas (nu labākajā gadījumā neitrālas), tad nekas neatliek kā vien padalīties ar tiešām ļoti labu grāmatu par konkrēto tēmu. Vairākumā piezīmju par UX Riga dzirdēju, ka vienkāršas lietas tiek pasniegtas nenormāli sarežģītā stilā, kas nedaudz mazāk lasošiem nesniedz nekādu informāciju, taču nedaudz vairāk lasošiem neko jaunu tā arī nepasaka. Tad nu šī grāmata ir gan vieniem, gan otriem.

Tīmekļa aplikāciju izstrādes kā arī tīri reklāmas vidē Mailchimp ir diezgan pazīstama kompānija, kurā strādā ļoti profesionāli cilvēki, bet mums svarīgākais ir tas, ka šī kompānija ir caurspīdīga tieši no plānošanas un izstrādes viedokļa - viņi dalās ar savu pieredzi un neslēpj savu veiksmju un neveiksmju cēloņus. Tā arī tagad viņi ir uzrakstījuši grāmatu un padalās ar to internetā.

Grāmata sadalīta tādās kā piecās lielās daļās (ņemot vērā apjomu, tad tās ir mazas, bet nozīmīgas): sadarbība, izpēte, dizains, izstrāde un uzlabojumi. Tiem, kas sāk lasīt, iesaku izlasīt visu, taču katra nodaļa kādai no uzņēmuma daļām ir vairāk svarīga par citām, bet nedrīkst aizmirst grāmatas galveno domu - ir lietas, kuras pieredzējis savas jomas speciālists nepamanīs, taču viņa kolēģis no pilnīgi citas nodaļas to saskata organiski un dabīgi - visas uzņēmuma nodaļas viena otru tikai papildina.

Sadarbības nodaļā tiek aprakstīta Mailchimp pieredze ar komandu veidošanu: sākot no cilvēku pieņemšanas darbā līdz pat tam, kuru vajag saukt uz sapulcēm un kādus signālus labāk uztvert no ārpasaules, bet kādus neņemt vērā. Šī nodaļa vairāk tendēta uz uzņēmuma vadību, personālvadību un projektu vadītājiem.

Izpētes nodaļā tiek uzskatāmi parādīts tas, ka visu problēmu risināšanā ir daudzas un dažādas pieejas, taču iepriekšēja izpēte palīdz izvairīties no vēlākiem aplauzieniem. Es gan uzskatu, ka ļoti mazos projektos tā izpēte reizēm nav tik ļoti nepieciešama tāpēc, ka ir pietiekama profesionālā pieredze, taču lielāku projektu gadījumā tas ir ļoti nozīmīgs izstrādes posms. Kā mēs zinām, arī pieredze mēdz būt maldīga - vairāk lasīsi, plašāks zināšanu loks tev būs.

Dizains nav mana stihija - es uztveru tikai loģisko nevis estētisko, taču šajā grāmatā tiek uzsvērts tas, ka dizainu nevar radīt tikai dizaineri un UX speciālisti - tur jāiesaista ir daudz lielāka personāla daļa - sākot ar izstrādātājiem līdz pat supportam, jo gan vieni, gan otri var padalīties ar lietām, par kurām dizaina un UX komanda nemaz nav dzirdējuši, piemēram, par to, ka nepareizi novietota poga cilvēkus mudina darīt neparedzētas darbības sistēmā vai vienkārši ir lietas, ko implementēt nevar vai vienkārši neatmaksājas.
Tāpat šeit ir pastāstīts par to, kā Mailchimp komanda nonākusi pie savas 6px restes, lai varētu ļoti viegli radīt reaģējošus dizainus un tos mainīt pēc vajadzības ļoti nesāpīgi.
Liela daļa UI tiek pielāgota arī tāpēc, ka tiek pētītas arī lietotāju ierastās darbības - sākot jau ar lietotāju intervijām un beidzot ar tīri praktisku statistiku.

Izstrādes nodaļa man likās interesanta, taču nekas jauns tur priekš manis nebija pateikts. Patika tas, ka cilvēki reizēm šķietami nesvarīgām lietām patērē vairāk laika un otrādi. Tā noteikti ir gan programmētāju motivācija izdarīt smukāk, gan arī ieguldījums nākotnē. Ļoti foršs piemērs ir SVG iekustināšana, lai pērtiķis kustētos kā video, bet ar web līdzekļiem (jā, kopš IE 8 un mazākus vairs nesuportējam, mums ir labs SVG atbalsts visos izplatītākajos tīmekļa pārlūkos).

Uzlabojumi ir tas, ko viņi dara pēc projekta vai projekta daļas pabeigšanas. Nekad nevar paredzēt visu, tāpēc jāspēj pielāgoties un redzēt pieļautās kļūdas, kuras var izlabot. Un nekad nedrīkst aizmirst to, ka pie tā ir strādājuši cilvēki un morāli vieglāk ir uzlabot un sakārtot kā izmest laukā un pateikt, ka darbs ir nekam nederīgs. Ja ir labs izpētes posms, tad, visdrīzāk, izstrādātā lieta būs nepieciešama.

Es vērtēju šo grāmatu ar 9 kokoiem no 10. Laikam jau tāpēc, ka manas domas ļoti sakrīt ar aprakstīto, kā arī es uzskatu, ka aprakstītā pieeja ir, ja ne pareiza, tad tiecas uz tādu nosaukumu. Iesaku izlasīt arī tiem, kas domā, ka šajā jomā zina visu - lieka pieredze nenāk par sliktu.


Komentāri:

Rit @ 14.03.2015. 10:51

Nez, neko negatīvu nevaru pateikt, ir savi plusi un mīnusi, bet tas ir neizbēgami, šād tipa pasākumos...

Krišs Rauhvargers @ 03.03.2015. 18:40

UX pamuļķiem kā man - #uxriga bija tīri noderīgs pasākums. Jāpiekrīt, ka pagājušais gads man bija interesantāks. Bet par grāmatas linku paldies, ķeros klāt :-)


Nu pasāpini mani - tu jau gribi:

* Visi lauki (izņemot tavu lapu) aizpildāmi obligāti!
E-pasts publiski netiks parādīts.
Zinot vairākumu, komentāros tagi netiek atrādīti kā tagi. Linki automātiski pārveidosies par spiežamiem (cerams).
Bloga īpašnieks patur tiesības ļaunus komentārus dzēst vai pārveidot cilvēkiem patīkamākā formā, bet tajā pašā laikā neatbild par komentāru saturu.