Intelektuālais aģents - Taksometra šoferis

Jānis Rubļevskis (koko) // 2007. gada 24. aprīlī, 14:55 // #Spams // 3 komentāri 

Cienījamais profesors J. Gurndspeņķis sāka mūs apgaismot par pašamācošiem aģentiem. Lai vieglāk saprast, kaut kāds ievads un pamatzināšanas par to, kā darbojas autonomi roboti. Lieta tāda, ka tas viss mūs ieved tādā ļoti [ne?]veselīgā filozofēšanā par kaut ko visai abstraktu.

Uztveres bagātināšanai un prāta čakarēšanai, pateikšu, ka ir sistēmas, kas apmācas ar skolotāja (vienkārši sakot, eksperta) palīdzību - visi kairinājumi un atbildes uz tiem tiek definēti iepriekš, taču ir arī sistēmas, kas apmācās pašas (biežāk gan pamatzināšanas vienalga tiek ieliktas ar kādas čaklas rokas palīdzību)...

Vispār, es jau te varu baigi sadirst, bet, tā kā dirst man patīk, tad turpināšu! Ja visu uztver abstrakti, tad tiem pašapmācošamies aģentiem arhitektūra ir visai līdzīga kā nepašapmācošamies aģentiem (es ceru, ka es uzrakstīju sakarīgi to vārdu). Tātad - tur ir vide, kas iedarbojas uz aģentu, aģentam ir sensori, kas uztver vidi izmaiņas, darbības elements, kas izdomā, ko darīt un izpildmehānismi, kas dara un tādā veidā iespaido vidi... Ahā - šajā vietā sākas interesantākais, jo pašapmācošamies aģentam jāmāk arī mācīties... Un nāk klāt divi svarīgi bloki - apmācīšanās elements, kas apmācās (:D) un kritiķis, kas ievēro, lai apmācīšanās notiktu korekti - no cheating dude...

Pats interesantākais ir tas, ka šiem dinamiskajiem aģentiem var būt arī vēl viens bloks - problēmu ģenerators, kurš tad īstenībā arī piesaistīja manu sabojāto uztveri...

Problēmu ģenerators rūpējas par to, lai aģentam vienmēr būtu, ko darīt. Ja aģents kaut ko izdomā darīties, tad problēmu ģenerators, balstoties uz jau esošajām aģenta zināšanām, iesaka rīkoties kaut kā savādāk - nu tīri lai aģents neieslīgst rutīnā un tādā veidā neieslīgst arī depresijā. Pie tam, ieteikumi nekādā gadījumā nav ar labu vai ļaunu nokrāsu - iznākums var būt visdažādākais - galvenais, ka pēc tam aģenta zināšanu bāze papildinās ar gūto pieredzi...

Tad nu mēs prātojām - kā būtu, ja būtu... Līdz ar to vairāk pievērsām uzmanību lekcijā apskatītajam piemēram:

Ir intelektuālais aģents Taksometra šoferis (lai vieglāk, sauksim viņu par Stūri [kā Stūre nevis Stūris]), kas vadā studentus no Meža ielas uz Kaļķu ielu, jo neviens sevi cienošs dzīvs taksists neņemsies studentus pārvadāt...
Braukā šis aģents pa Vanšu tiltu un zina, cik laika un kurā diennakts stunā tas viņam nepieciešams, cik degvielas patērēs utt, tā teikt - rutīnas darbs...

Te talkā nāk Problēmu ģenerators, kuru nosaukšu par Nazīti. Ja Nazītis ir labs, tad viņš iesaka Stūrem pamēģināt braukt pa Akmens tiltu - varbūt sanāk labāk ;)

Viss iepriekšējais bija kā ievads tam, ka Nazītim var būt arī izteikti forša fantāzija (ja paliek lekcijā neinteresanti, tad ir jāfantazē), tā teikt, nazītis tač nezina, ko ieteikt... Pie tam padomi reizēm sāk izsmelties...

Dažas versijas par Nazīša ieteikumiem iz lekcijas:
1) Stūre, pamēģini braukt pāri daugavai pa taisno - tur nav sastrēguma;
2) Stūre, pamēģini bremzēt ar gāzi;
Stūre, pamēģini piepīpēt auto, pirms kāpj iekšā pasažieris;
Stūre, pamēģini braukt pa ceļa kreiso pusi;
Stūre, ved pasažieri uz Tvaika ielu;
Stūre, ...

Jūsu ieteikumi?

P.S. Nepaļaujaties, ka augstāk minētais ir teorētiski patiess... Es jau teicu, ka māku smuki dirst ;)

Komentāri

Stūre, luksofori tevi tikai kavē...

Stūre, ja ir sastrēgumi, pamēģini braukt atpakaļgaitā pa pretējo joslu!

Stūre, noskaties taču kādu no Taxi filmām!!!

Paud savu subjektīvo viedokli:

Visi lauki (izņemot interneta vietni) aizpildāmi obligāti!
E-pasts publiski netiks parādīts.
Zinot vairākumu, komentāros tagi netiek atrādīti kā tagi. Linki automātiski pārveidosies par spiežamiem (cerams).
Bloga īpašnieks patur tiesības ļaunus komentārus dzēst vai pārveidot cilvēkiem patīkamākā formā, bet tajā pašā laikā neatbild par komentāru saturu.