Dens Brauns "Zudušais simbols" Jānis Rubļevskis (koko) / 16.11.2009. 11:22 / #Grāmatas / 11 komentāri

Man ir ko teikt :D Ar manu gliemežlasīšanas ātrumu man nācās ziedot šai grāmatai aptuveni 17 stundas laika.. Un kādas vēl stundas - vienā rāvienā - visa svētdiena un vēl puse nakts, kad es varētu atpūsties vai padarīt kaut ko sakarīgu. Tas nu tā - piespiedu kārtā, bet nu par visu pēc kārtas.

Neesmu baigais Brauna cienītājs un nebļauju uzreiz "Wiiiiiii", kad izdzirdu, ka iznākusi kārtējā viņa grāmata.. Patiesībā šī ir tikai otrā grāmata, ko esmu no viņa lasījis... Pirmā bija "Da Vinči kods"... Jāatzīst, ka to izlasīju ar aizrautību...

Diemžēl krutā profesora Lengdona gaitas "Enģeļos un dēmonos" neizlasīju, bet noskatījos tikai filmu.. Nu un tagad pienāca laiks "Zudušajam simbolam", kuru tā kā esmu izplēsis [lasīt: izlasījis] cauri...

Sižeta līnija? Nu nekas jauns - slepena biedrība, slepenus kodus saturoši artefakti, profesors-skeptiķis, kas kož [atšifrē] praktiski visu, skaista sieviete un kārtējais nesmukais "sliktais" onkulis, kas grib pakļaut pasauli un darīt visiem sāpes.

Atkožam vienu kodu, tiekam pie otra, tad pie trešā un tad līdz beigāk un atskārstam, ka tam visam itin lielas jēgas tā arī nebija, jo viss ir metaforisks un cilvēkiem jāiepazīst sākumā sevi, lai iegūtu kaut ko vairāk.

Grāmatas kompozīcija, atšķirībā no Da Vinči koda, nav vairs tik forša - nodaļas beigas nesaglabā interesi nākamās nodaļas lasīšanai. Tiesa gan, katra nodaļa ir tik īsa, ka tā varētu būt tāda savdabīga motivācija.

Pati grāmata sižetiski ir ļoti neinteresanta. Ja kopā ir 500 lpp, tad jau ap 150 lpp sapratu, kas ir ļaundaris un tad tikai jālasa tālāk, lai tiktu līdz tai vietai, kad viņu nobeigs gandrīz beigts viens no citiem varoņiem.

Grāmatas beigas varu salīdzināt ar Brāļu kaudzišu "Mērnieku laiku" sākumu... Tikai ir tā, ka Mērnieku laikos 60 un vairāk lappuses vecenīte rāpo pus kilometru, bet Zudušajā simbolā pēdējās 60 lappuses ir apcere par Vašingtonas smukajām ēkām, reliģiskajām nozīmem un vēl kaut ko...
Tāpat vietām nedaudz kretinēja pārspīlētie ēku apraksti, kas līdzinās Viktora Igo pārspīlēti uzsvērtajam Parīzes aprakstam no augšas grāmatā "Parīzes Dievmātes katedrāle". Nu neatcerēšos es, ka kaut kādā bibliotēkā ir kaut kādas skulptūras ar kaut kādiem mistiskiem tēliem un freskas pa visu perimetru, ja tām nav nekādas citas nozīmes.

Nedaudz prikoļīja tas, ka pat 2012. gada doomsday iepīts. Tā teikt - viņš ir "up to date". Up to date bija arī BackBerry telefoni, kuros caur gūgli sērčoja visādas frāzes, tāpat twitter pieminēts un iPhone... (Nez cik Braunam par to samaksāja?)

Kopsummā ir tāda sajūta, ka Brauns mēģina ar šo grāmatu "ielīst dibenā" visiem reliģiskajiem pārstāvjiem, lai atvainotos par visās iepriekšējās grāmatās sarakstīto negatīvismu pret baznīcu! Teikšu kā ir - nu nepatika un biju ļoti vīlies. Sākums vajš, vidus ciešams, bet par daudz tiek atklātas detaļas, kas izsaka beigas, un beigas vēl vājākas par sākumu.

Dodu 4 kokous no 10.

Palasiet arī Baltā runča recenziju, viņš ir nedaudz saudzīgāks :D


Komentāri:

@ 29.01.2010. 19:26

Grāmata ok- lasījās labi. Beigās foršas atziņas pašai priekš sevis!!! Bet vai to dēl bija vērts rakstīt biezu grāmatu???
Un par dažu firmu reklamēšanu piekrītu. Un bezjēdzīgie dialogi beigās, lieki!!!

Uldis @ 16.11.2009. 16:00

Mans saudzīgums slēpjas faktā, ka klaviatūra neceļas grāmatai dot zemāk par 6 :)
ZS iedevu 7+1, jo +1 tā bija nopelnījusi par iespēju ātri izlasīt (jāatzīst, ka DB grāmatas lasās ātri- kā lielā popkorna tūta- pusi izēd, vēl biku izšķaudi un izber pa grīdu, bet tukša tā ir ļoti ātri :)).

Par to blekberiju- piekrītu, jancīgi izskatījās, ka gūgles rezultātus pasniedz kā lielo patiesību (bet tas laikam priekš parastā lasītāja, lai vieglāk iespaidojas un notic).

koko @ 16.11.2009. 11:40

Nekad īpaši neesmu ticējis viņa faktu patiesumam :D Lielos vilcienos, protams, tur ir daudz pareizu lietu, bet lielāko daļu būtu jāpārbauda :D

asmo @ 16.11.2009. 11:16

Ha un ko par to teiktu musulmaņi, tā tak ir tīrākā Allaha atstumšana otr
a plānā! Vispār jau dīvaini, piesaukt ēģiptiešu dievības un beigās pateikt, ka tas taspats Bībeles Dievs vien ir.

koko @ 16.11.2009. 11:11

Asmo, nu nez... Man pēc baigās pielīšanas izklausījās, ka tjipa bībelē viss pateikts, tikai cilvēki tam nebija gatavi un tikai tagad baznīca lēnām atveras utt un tas tikai cilvēces labā... Nu kaut kā tā.

asmo @ 16.11.2009. 11:04

Es ar šo brīnumu pirms mēneša izlasīju, biju diezgan nesaudzīgs un ieliku 4 no 10 ballēm. Beigās gan autors reliģiju pārstāvjiem nepielien, bet gan diezgan uzbrauc baznīcai sametot visus dievus vienā katlā un pasakot, ka ir tikai viens Dievs.

koko @ 16.11.2009. 10:39

N.R. Nu labi - tev uzskati ir savādāki kā man... Man bessī, ka ar ar man nesvarīgu infu pārbāž grāmatu. Uz to arī diskusiju beigsim, jo savādāk tā ir nebeidzama!

N.R. @ 16.11.2009. 10:07

kāpec tu domā, ka grāmata ir par cilvēkiem, ja tā pārsvarā sastāv no vietu aprakstiem :) ?

cilvēks kas smejas piemēram arī sastāvēja no 90% aprakstiem, un 10% sižeta par "cilvēku" kas smējās.

koko @ 16.11.2009. 09:44

N.R. Igo nav slikts apraksts, bet tas nenozīmē, ka grāmatā, kurā es lasu par cilvēkiem, man gribās lasīt 40 lpp par to, kā no augšas izskatās Parīze, ja es tāpat no tā neko neatcerēšos, kamēr pats neredzēšu!
Un, atvaino, Krēslu es rokās neņemšu! Tā domāta mazām meitenītēm!

N.R. @ 16.11.2009. 09:35

tu pilnā nopietnībā Igo stila aprakstus uzskati par sliktiem? Varbūt tev jāpieturas pie Krēslas lasīšanas :) ? Es neko labu par Braunu negribu teikt, bet nu tas nav arguments. Vēsture un apraksti ir tikai pozitīva lieta.

simbel @ 16.11.2009. 09:32

Skaista recenzija, malacis! Denu Braunu nekad vairs rokā neņemšu, lai gan to zināju jau pēc "Da Vinči koda" izlasīšanas, kas arī bija diezgan negatīva pieredze.


Nu pasāpini mani - tu jau gribi:

* Visi lauki (izņemot tavu lapu) aizpildāmi obligāti!
E-pasts publiski netiks parādīts.
Zinot vairākumu, komentāros tagi netiek atrādīti kā tagi. Linki automātiski pārveidosies par spiežamiem (cerams).
Bloga īpašnieks patur tiesības ļaunus komentārus dzēst vai pārveidot cilvēkiem patīkamākā formā, bet tajā pašā laikā neatbild par komentāru saturu.